Nieuws

Van de Voorzitters november 2020

Op en rond ons tennispark is het behoorlijk stil. Er wordt inmiddels wel weer volop getennist maar velen van ons snakken toch naar de dingen die we nu alweer een tijdje moeten missen: het tossen, de competitie, de activiteiten van de Recreatiecommissie, het elkaar gewoon even kunnen ontmoeten op de club en de gezelligheid in de kantine!

Achter de schermen wordt echter door Bestuur en vrijwilligers hard doorgewerkt aan allerlei zaken om ervoor te zorgen dat het park en de kantine er weer goed bij staan als we straks weer voorzichtig terug mogen gaan naar ‘normaal’ (wat dat dan ook moge zijn….). In deze nieuwsbrief vragen wij aandacht voor:

  1. Gezocht: nieuwe bestuursleden
  2. Rondje voor je club
  3. Wisseling van de wacht

1. Gezocht: twee nieuwe bestuursleden!

Het Bestuur van de vereniging bestaat op dit moment uit:

Dagelijks Bestuur
Agnes Klijnstra en Anja Holtkamp           Voorzitters
Stefan Hoogendijk                                      Penningmeester
Jan Diederik Kool                                        Secretaris

Overige bestuursleden
Anton Tuinman
Karel Schoenmaker
Alex Engels

Met ingang van 1 januari 2021 ontstaan echter 2 vacatures. Karel Schoenmaker en Alex Engels hebben besloten om per 1 januari a.s. hun tenniscarrière te beëindigen. Dat betekent dat zij hun lidmaatschap van TCI opzeggen en dat ze dus geen bestuurslid meer kunnen zijn. Zowel Karel als Alex draaien al langere tijd mee als bestuurslid. We hebben begrip voor hun situatie maar zullen hun inbreng en kennis, over tal van zaken waarin ze betrokken zijn geweest, erg missen! In de volgende bestuursvergadering zullen we officieel afscheid van hen nemen.

Het Bestuur is nu dus dringend op zoek naar twee nieuwe enthousiaste bestuursleden. We zoeken:

  • een bestuurslid Facilitaire zaken
  • een bestuurslid Ledenzaken

Als bestuurslid zet je samen met de andere bestuursleden de grote lijnen uit van het beleid van de vereniging en onderhoud je contacten met de diverse commissies waarvoor jij contactpersoon bent.

Zo houdt het bestuurslid Facilitaire zaken zich bezig met o.a. de Clubhuiscommissie (incl. kantine) en de Parkcommissie. Deze portefeuille is best omvangrijk en zal daarom met ondersteuning van een tweede bestuurslid opgepakt worden.
De taken van het bestuurslid Ledenzaken zijn nu nog verdeeld onder andere bestuursleden. Het is de bedoeling dat het nieuwe bestuurslid de contacten gaat oppakken met o.a. de Ledenadministratie, de Introductiecommissie, Recreatiecommissie en de coördinator(en) van de diverse tossgroepen.

Met elkaar maken we de club. Zonder elkaar kunnen we dus niet! En dus de vraag aan jou als lid van TCI, of je zin hebt om samen met ons het beleid van de komende jaren vorm te geven.
We vragen van de bestuursleden niet dat ze heel veel bestuurlijke ervaring meebrengen, of inhoudelijk op alle terreinen over kennis beschikken. Het is vooral belangrijk dat je zin hebt om met elkaar een uitdaging aan te gaan, om samen na te denken over de manier hoe we beleid vorm kunnen geven, en hoe en met wie we dit kunnen oppakken.

We vergaderen ongeveer 1 x per zes weken en hebben tussendoor regelmatig contact (vooral digitaal) om de voortgang te delen. Zelf onderhoud je periodiek de contacten met jouw commissies.

Ons nog – relatief – ‘verse’ Bestuur is enthousiast om dingen aan te pakken, dat mag duidelijk zijn. Maar kan dat niet doen als het Bestuur niet voltallig is. Heb jij zin om ons enthousiasme te delen? Wil je ook bijdragen aan de ontwikkeling van jouw/onze club? Neem dan contact op met een van de bestuursleden. Je kunt ze aanspreken op de club maar je kunt ook even een mail sturen naar voorzitterTCI@gmail.com. Laat hierin je telefoonnummer achter en dan nemen wij, Agnes of Anja, contact met je op.

2. Rondje voor je club

Nu de kantines dicht moeten blijven, lopen amateurclubs veel geld mis. Veel verenigingen, waaronder TCI, hebben hierdoor minder inkomsten. Daarom is er een landelijk initiatief gestart: Rondje voor je club.

Nu je vanwege de Corona maatregelen geen rondje in onze eigen kantine kunt geven, kun je een digitaal rondje geven en daarmee onze clubkas steunen. In dit geval bedraagt een rondje € 20,-. Op de website kun je meer informatie vinden, en kun je ook de stand volgen om te zien hoeveel rondjes er al gegeven zijn. In januari zullen de ‘rondjes’ worden uitgekeerd aan de club. Doe je mee?

3. Wisseling van de wacht

Na de zomer hebben we jullie hulp ingeroepen omdat we op zoek waren naar een nieuwe schoonmaakster. Inmiddels heeft Carola ons verlaten en hebben we twee mensen bereid gevonden om op dinsdag en vrijdag het clubhuis schoon te maken. Doordat de kantine moest sluiten hebben we helaas nog weinig van hun diensten gebruik hoeven maken. Zodra de kantine weer open mag, zullen onze nieuwe schoonmaaksters, Minerva en Vivianne, hun werkzaamheden weer oppakken. Dank in elk geval aan iedereen die de vacature gedeeld heeft!

Tot zover deze “Van de voorzitters”. Laten we hopen dat het coronavirus zo snel mogelijk kan worden teruggedrongen, zodat de extra gezelligheid weer snel kan terugkeren op ons park! Tot die tijd zeggen wij: houd moed, hou vol en blijf gezond!

En alvast hele fijne en bijzondere feestdagen gewenst (het is tenslotte bijna december)!

Vriendelijke groeten, Agnes Klijnstra en Anja Holtkamp

« Terug

» Nieuws archief