Nieuws

Van de Voorzitters 4 juni

Alwéér tijd voor een update!

Wat betekenen de nieuwe Corona versoepelingen voor ons park?

Afgelopen dagen konden we genieten van het terras, vanaf dit weekend mag ook de kantine weer open gaan voor de leden! Zo fijn!

Vanaf zaterdag 5 juni a.s. mag de kantine tot 22.00 uur geopend zijn. Ook de kleedkamers en de douches mogen weer gebruikt worden.

Net als in reguliere horeca gelegenheden geldt ook in de kantine de richtlijn dat er max. 4 mensen aan een tafel zitten, en op 1,5 meter afstand (net zoals dat ook al op het terras gold). Er kan gebruik gemaakt worden van de kantine als men een baanreservering heeft en de gezondheidscheck (QR code scannen en invullen) is nog steeds verplicht. Binnen in de kantine is het dragen van een mondkapje verplicht.

Overige richtlijnen:

- De jeugd mag weer club-overstijgende wedstrijden spelen

- De senioren mogen officiële interne toernooien spelen

- Bezoek is helaas nog niet toegestaan op het park. We hopen dat daar snel versoepelingen in komen zodat ook de ouders hun kinderen weer kunnen zien tennissen!

- Ten aanzien van het recreatieve tennis en de Toss zouden we heel graag weer terug willen naar ‘normaal’ en we zijn op de goede weg. Vanaf heden meldt de KNLTB daarover: Het advies is om altijd vooraf een speelafspraak te maken, een baan te reserveren en in het geval van Toss van tevoren een indeling te maken.

Kantine diensten en zo….

Het was zo fijn dat de afgelopen weken het terras weer open was. Gelukkig kan de kantine ook weer open. Vanaf zaterdag 5 juni gaat de kantine op zaterdagen open van 11.00- 18.30 uur. In de weekenden staan er nog wel wat diensten open. Wie helpt er nog mee? Als de diensten niet ingevuld worden kan de kantine namelijk ook niet open en dat zou jammer zijn.

Door de week gaat de kantine open van 19.30-22.00 uur. Zo kunnen we na het tennissen weer gezellig samen op het terras zitten.

Als pilot willen we tot aan de zomervakantie de kantine open doen op zondagochtend van 10.00-12.30 uur. Je kunt je via de Club app (zie club/diensten) aanmelden om een dienst te draaien. Deze diensten staan nu open. Aanmelden kan dus al! Als je je hebt aangemeld ontvang je informatie over jouw bardienst en over de sleutel van de kantine.

Liever geen bardiensten draaien? …….lees dan deze oproep;

Van alle leden wordt verwacht dat hij/zij 2 keer per jaar vrijwilligerswerk doet. In de meeste gevallen draaien leden bardiensten. Maar er zijn mensen die liever andere taken doen dan de bardienst. En dat kan dus ook want we zoeken nog mensen die twee keer per jaar willen helpen met schoonmaken. Wekelijks komt er een schoonmaakster die de reguliere schoonmaakwerkzaamheden doet. Daarnaast is er een groep leden die al sinds jaar en dag 1 x per 2 weken de extra schoonmaakbeurten doet met elkaar, in en rondom de bar en de keuken. Het gaat om een behoorlijk grote groep leden waardoor je dus maar 2 keer per jaar ingeroosterd wordt. Je krijgt hier dan 2 punten voor en zo wordt je vrijgesteld van de bardiensten. We zoeken nog dringend nieuwe vrijwilligers. Aanmelden voor deze schoonmaakploeg kan via secretaris@tcittersum.nl.

De coördinatie van deze schoonmaakploeg is al jaren in handen van Riet Overmars. Zij heeft dit altijd met heel veel enthousiasme en plezier gedaan maar het werd tijd om het stokje over te dragen. Gelukkig heeft ze Sandra Overmars (inderdaad, haar dochter) bereid gevonden om haar werkzaamheden over te nemen. Riet blijft nog wel betrokken maar Sandra zal haar werkzaamheden nu gaan oppakken. Wij zijn ontzettend blij dat Sandra dit wil doen zodat de werkzaamheden gewoon door kunnen blijven gaan.

Riet vertelde overigens dat zij al zo’n 35 tot 40 jaar (!!) als vrijwilliger betrokken is bij TCI. Dat is echt een enorm lange tijd! We doen haar tekort door haar allen via deze nieuwsbrief in het zonnetje te zetten, maar het nieuws rondom haar aftreden is nog te kort bekend om haar persoonlijk te bedanken. Maar dat gaan we zeker nog doen!

Laat nu de zomer maar beginnen, op de baan maar zeker ook in de kantine en op het terras! Tot ziens!

Vriendelijke groeten,

Agnes Klijnstra en Anja Holtkamp

voorzitter@tcittersum.nl

« Terug

» Nieuws archief