Nieuws

Van de Voorzitters 22 januari

Ongelofelijk…. Wat ziet de aanblik van ons park er anders uit! Er wordt hard gewerkt! Dat belooft wat voor het nieuwe jaar! Wij hebben er enorm veel zin in, we hopen jullie ook?

Op weg naar de officiële opening van de padelbanen op zaterdag 2 april a.s.! De werkzaamheden zijn begonnen. We liggen nog op schema. Dat betekent dat de geplande opening doorgang kan vinden. Dus… noteer deze datum in de agenda! Niemand minder dan burgemeester Peter Snijders zal onze Padelbanen officieel openen. De uitnodiging volgt natuurlijk nog! Jij komt toch ook?

Wil je volgen hoe de werkzaamheden verlopen? Kijk dan ook op Facebook en Instagram. Daar wordt o.a. via leuke filmpjes een inkijkje gegeven in de ontwikkelingen. Daan en Ruben Stavorinus (beiden lid van TCI) hebben zich hier de afgelopen weken mee bezig gehouden. En met succes…. Na 1 dag was het eerste filmpje al 3200 keer (!!!) bekeken.

Zoals ook al eerder is aangekondigd willen we iedereen vragen om zo min mogelijk met de auto naar het park te komen gedurende de werkzaamheden. En als je met de auto komt, parkeer deze dan bij voorkeur op de parkeerplaats bij Yosemite of de BDG hal. Voor de buurtbewoners is het minder prettig dat onze werkzaamheden overlast of beschadigd gazon opleveren.

Vacatures Secretaris We zijn ontzettend blij en trots dat we erin geslaagd zijn om een opvolger voor Jan Diederik Kool te vinden. Peter Groothedde heeft zich kandidaat gesteld en na een kennismakingsgesprek met het dagelijks bestuur heeft hij laten weten zin te hebben in deze klus. Tijdens de ALV zal hij officieel worden voorgedragen.

Bar-roosteraar(-s) En gelukkig is er ook nieuws over de invulling van de vacature voor de barroostering commissie! Manon en Rebi zullen worden opgevolgd door Mirelle van de Steen en Karin Schaver. Heel fijn dat er weer een duo is dat de barroostering op zich neemt! De komende periode zullen de werkzaamheden worden overgedragen.

Communicatie-commissie Op dit moment bemenst Naomi Groen in haar eentje de communicatie-commissie. Het zou erg fijn zijn als er een lid is dat haar hierin wil ondersteunen. Natuurlijk is het fijn als iemand ervaring heeft in de communicatie, maar we realiseren ons dat dat misschien niet haalbaar is. Dus ben je enthousiast over TCI, wil je dat graag delen met de leden maar ook met externen, dan ben jij misschien wel de juiste kandidaat! Stuur in dat geval een mail naar secretaris@tcittersum.nl

Expertise gezocht…. De verwarmingsketel van de kantine dient jaarlijks onderhoud te krijgen. Is er wellicht een lid die de kennis/mogelijkheden heeft om dit voor ons te doen? Of misschien heb je iemand in jouw netwerk die we kunnen benaderen? Lukt dat niet dan zullen we een commerciële partij moeten inschakelen. Ben/ken jij de geschikte persoon, laat het weten via secretaris@tcittersum.nl.

Algemene Ledenvergadering (ALV) De jaarlijkse ALV vindt dit jaar plaats op dinsdagavond 1 maart a.s. De officiële uitnodiging wordt uiteraard nog via mail verzonden maar noteer hierbij de datum alvast in de agenda. Op de agenda staan niet alleen de gebruikelijke punten maar ook de nieuwe statuten en daarmee het vernieuwde huishoudelijk reglement welke bekrachtigd dienen te worden. We rekenen op een grote opkomst! (… en indien het vanwege Corona maatregelen niet lukt om in de kantine bij elkaar te komen, zal er weer digitaal vergaderd worden).

Toegangssysteem wordt vernieuwd In de ALV van 2021 werd het al aangekondigd, ons toegangssysteem om het park te kunnen betreden is verouderd. Een multifunctioneel systeem is wenselijk waarbij ook toegang tot de kantine mogelijk is naast de gewone toegang tot het park met dezelfde pas. Hiermee gaat het probleem van zoekgeraakte sleutels, alsmede het steeds eerst elders moeten halen en wegbrengen van sleutels  tot het verleden behoren. We maken de bardiensten graag zo leuk en makkelijk mogelijk voor jou.

Nu met de aanleg van de padelbanen is gestart, het hekwerk verschuift en daarmee de toegang ook, is het raadzaam om het nieuwe systeem direct te integreren in het nieuwe hekwerk. Het bestuur heeft samen met de Padelcommissie en de ledenadministratie diverse mogelijkheden bekeken en een keuze gemaakt voor een nieuw digitaal systeem. De investering wordt gefinancierd vanuit de padelbegroting (€ 3.000,-) en vanuit de exploitatie van TCI (ca. € 7.000,-)

Om het installeren van het systeem nog mee te kunnen nemen met de aanleg van de padelbanen dient uiterlijk 1 februari a.s de opdracht hiervoor verstrekt te worden. Omdat deze werkwijze in lijn is met de afspraken in de vorige ALV, willen we tot aanschaf overgaan. Mochten er leden zijn die hier vragen over hebben, dan kunnen zij zich tot 1 februari a.s. wenden tot het bestuur.

Klussendag Vandaag vond de klussendag plaats. In en rond de kantine en op het park is door een enorm grote groep leden (… veel meer dan verwacht!) een heleboel klussen uitgevoerd. Dat varieerde van opruimen van voorraadruimtes, schoonmaken van sponsorborden en banners, onkruid verwijderen op het terras, wassen van de ramen van de kantine etc. etc. Super fijn dat zoveel leden zich enthousiast hebben aangemeld. Enorm veel dank gaat uit naar de mensen die hun steentje vandaag hebben bijgedragen en naar Fedde en Hanneke die de organisatie op zich hadden genomen. Hulde aan allen!

Het is de bedoeling dat we vaker dergelijke dagen willen organiseren. Hiermee ondersteun je niet alleen de club maar ontvang je ook direct 2 punten als alternatief voor het verplicht draaien van de 2 bardiensten per jaar. En daarover gesproken… heb jij jouw bardiensten al ingepland voor dit jaar?

Tenslotte We merken dat er steeds meer leden zijn die zo af en toe wel wat dingen voor de club willen doen. Dat hoeven geen grote klussen of taken te zijn. Op een aantal terreinen hebben we gezien dat ook juist jongere leden van grote waarde kunnen zijn door inbreng van hun vernieuwende ideeën etc. Heb jij ideeën of kun je iets voor TCI betekenen laat het weten! We zien uit naar ieders inbreng. Samen komen we verder!

Vriendelijke groeten,

Agnes Klijnstra en Anja Holtkamp

voorzitter@tcittersum.nl

 

« Terug

» Nieuws archief